А детето с напикаването видяло ли е резултат от ТЕСа първият път когато Алекс му го е направил, То какво мисли за ТЕС? Ако е изразявало мнение, Ако не е питай го преди да продължиш със това което ще ти кажа да направиш.
Подхода за решението на проблема ти е бил подсказан от самото дете, но не си му обърнала внимание, вероятно защото си доста притеснена от това, че поемаш отговорност за чужд човек и то дете. ТЕСай това преди да продължиш.
Разковничето за изчистване на проблема на детето е във визуализациите. То само ти е показало, че ги харесва. А на семинара казахме, че най-бързи резултати се постигат при метафоризиране на проблема. Особено добре работи при деца, защото те са с развинтено и неограничено въображение.
Това което трябва да направиш е да поиграеш на визуализации с детето и да му зададеш няколко въпроса.
Казваш му нещо от сорта на - Хайде да поиграем на визуализации, аз ще ти давам задачи, а ти ще ми описваш какво си представяш и какво става в представите ти.
Ако имаше причина за това да се напишкваш, на какво би приличала тя? (животно, предмет, растение) Опиши ми я. Колко е голяма? Какъв цвят е? Какво прави? Какви звуци издава? Ако е живо същество, защо е там (каква нужда задоволява), какво иска? и т.н.
Извади колкото можеш повече подробности в описанието на причината!
Излязат ли някакви силни емоции по време на визуализациите чисти ги веднага и на място ( може и само с обикаляне по точките) и след това продължавай с визуализациите.
След това го попитай:
Според теб за да си отиде (ако е живо същество) / изчезне (предмет) причината, какво трябва да се случи?
Записвай доколкото можеш отговорите за да работиш после с неговите думи.
След това му кажи, че сега ще приложите ТЕС за да помогнете на причината да направи прехода отсегашното си състояни е към желаното (което той вече ти е описал).
После направи техника на избора:
Въпреки че нещата са такива (каквито са описани в отговора на първия въпрос) аз сега избирам/помагам/позволявам на (съществото /предмета.причината) да се промени (както е описано в отговора на втория въпрос).
Тествай резултати - промяна в параметрите на визуализацията!
Ако не всичко е завършено (причината не е изчезнала или не се е трансформирала в това в което трябва да се трансформира според неговите думи), питай детето защо според него не е завършено и какво трябва още да се направи / да стане за да се завърши процеса / да изчезне причината.
И ТЕСай според това което ти казва.
Това е обща схема на работа. В процеса на работа с детето може да се наложи да импровизираш. Довери се на интуицията си! Изчисти си с ТЕС, ТАТ, ЕТ всякакви чувства и мисли, че не можеш да се справиш, не знаеш как да продължиш и т.н. от този род!
Най-важното работи с визуализациите на детето и представяй всичко като игра, а не лечение на проблем.
ТЕС в случая е секретна/тайна техника за трансформация,( така му я представи), която малко хора в света знаят и която той може да използва и в бъдеще за игра и да помага на себе си, родителите си и приятелите.
Забележи - никъде не споменавам думата проблем, а само причина за състояние, игра, помощ, забавление, магия, тайни и т.н.
Успех!
Убеден съм, че можеш и ще се справиш!
